הבדלה:  

18:23

צאת השבת: 

9:00

שחרית:  

17:28

הדלקת נרות: 

17:15

קבלת שבת: יום ו'   

ויקרא - זכור

הודעות

השבוע נתחיל את קבלת השבת בשעה 17:15.

פורים: קריאת המגילה ביום ד' בשעה 18:00. לאחר הקריאה מופע לכל המשפחה של האמן והלהטוטן ליאור סורין.

ביום ה', חג הפורים, נחגוג יחד עם משפחת כהן את כניסתו של נתנאל לגיל מצוות. נתחיל בשעה 9:00 ונתנאל יקרא בתורה ובמגילה. מזל טוב לנתנאל ולמשפחתו.

ביום א' 13.3 בשעה 19:30 נקיים טקס חנוכת חדר העיון ע"ש דוד אריאל ז"ל. בתכנית, דברי ברכה, קביעת מזוזות ושירת מקהלת "חוף ימים". כיבוד קל יוגש.

ביום ב' הקרוב 14.3 בשעה 16:30 נעלה לקברו של הרב שמואל שיש ז"ל עם תום תקופת השלושים.

ביום ד' האחרון התחלנו חוג לימוד חדש בהנחיית הרב גוסטבו על מגילת רות. מוזמנים/ות למפגש השני ביום ד' הקרוב.

מבצע "משלוח המנות" לקראת סיום. להרשמה הקליקו

ויקרא - זכור

עקבות משה

מאת הרב גוסטבו סורסקי

בשנת 1997, ביקרתי ב-'מכון שוקן', ואחזתי בידיי כתב יד עתיק מאוד של הסידור מהמאה חמש עשרה. איכות כתב היד היתה מעולה. הצלחנו לקרוא את קריאת שמע וברכותיה, ואת העמידה וכמעט את כל חלקי התפילה...חוץ מדף אחד שהיה שחור ונראה שרוף. שאלנו את פרופ' שמואל גליק, מנהל המכון, על פשר הדבר והוא ענה לנו שבאותו דף שחור הופיע 'סדר ההבדלה'. היהודים שקראו מאותו הסידור בזמן ההבדלה החזיקו את הנר מעל אותו דף והשעווה הרותחת עשתה את שלה וקלקלה את הסידור.

גם בעל כורחנו, עקבותינו נמצאים בספרים שלנו. אפשר לקחת 'הגדה לפסח', להריח אותה ולהזכר בתפריט של השנה שעברה. מי לא ראה פעם כתמים של מרק סבתא בהגדה? עקבות החוויות שלנו תמיד נשארות על הדף.

אפילו אם ניקח סידור מהצד, נוכל לדעת איזה דפים נפתחו יותר פעמים במהלך השנים, תמיד יופיע פס בצבע צהוב-חום ודפים אחדים בולטים יותר מאחרים.

גם בפרשתנו, פרשת ויקרא, קיימת תופעה דומה. מיד עם תחילתה, במילה הראשונה של הפרשה, נבחין באות 'א' זעירה במילה "ויקרא". אותה "א" קטנה שבתחילת פרשת ויקרא היא סימן לכך שגם משה השאיר את עקבותיו בתורה.

התורה מספרת לנו שכשמשה ירד מהר סיני לתת את התורה לישראל 'קרן עור פניו', פירוש הדבר שעור פניו זהר ויצאו ממנו קרני אור.

ולמה?

כשהגיע לתחילת הספר השלישי ושמע מא-להים את המילה 'ויקרא' הוא לא כל כך התלהב. אומר בעל הטורים שמשה לא רצה לכתוב את המילה "ויקרא", אלא את המילה "ויקר", כדרך שנאמר בבלעם, כאילו לא נראה לו ה' לו אלא במקרה. לבסוף הקב"ה ומשה הגיעו לפשרה, ומשה כתב א' זעירה. את אותו דיו שנשתייר בקולמוס, משה העבירו על ראשו ומשם הוא קיבל את קרני ההוד.

 

תורה בטעם לטיני

מהי מטרת הזיכרון? בשביל מה אנו זוכרים מה שעשה לנו עמלק? כדי לנטור טינה, להינקם, ללמוד מטעויות, לזכור את האכזריות העמלקית? תכנית 80 של תורה בטעם לטיני על פרשת זכור תשפ"ב

 

אירועים קרובים

  • Trip to the Bible Lands Museum (Jerusalem)
    Jun 07, 9:00 AM – 4:30 PM
    ירושלים, שמואל סטפן וויז 21, ירושלים, 9104601, ישראל
    Please contact Terri Davis for more details
  • שבת חתן וכלה אלעד גולן ורעות עמירם
    Jun 11, 9:00 AM
    Ashkelon, Har'el St 8, Ashkelon, Israel
  • מופע אקוסטי טנדו
    Jul 05, 5:00 PM
    Ashkelon, Har'el St 8, Ashkelon, Israel